Bereikbaarheid wordt enorm onderschat!

12 maart 2014
Categorie Blog
12 maart 2014, Reacties 0

BereikbaarheidZijn we altijd bereikbaar?
Altijd en overal zijn we te bereiken, dus onze bereikbaarheid is goed! Telefonisch, per email, op social media, we zijn altijd en overal bereikbaar!
Althans dat is wat we iedereen vertellen, echter….

Winkeltijden of Klanttijden?
Optimale bereikbaarheid is bereikbaar zijn op de momenten wanneer de klant daar behoefte aan heeft. Optimale bereikbaarheid is óók, dat de klant bepaalt via welk kanaal er contact gezocht wordt. Tijd om op onderzoek uit te gaan:

  1. Zoek uit op welke tijden klanten actief zijn
  2. Via welke kanalen wil de klant contact maken?
  3. Waarom wilt de klant met u in contact komen?
  4. Is de huidige wijze van contact maken nog steeds de juiste methode?
  5. Herhaal dit proces regelmatig, want wensen van klanten kunnen veranderen
  6. Wanneer bekend is wat de wensen zijn, dan kan uw bereikbaarheid daar op aangepast worden!

 

Klanttijden
Wanneer u de bereikbaarheid aanpast op de voorkeurstijden van de klant, dan zorgt u voor Klanttijden en daarmee verhoogt u de klanttevredenheid! Als u de klant zelf laat bepalen hoe er contact kan worden opgenomen, dan verhoogt u de bereikbaarheid en ook daarmee verhoogt de klanttevredenheid! En we weten allemaal dat tevreden klanten vaker terug komen.

Waar heeft dé klant behoefte aan?
Wanneer we kijken naar de bereikbaarheid (en nog veel meer onderwerpen) dan is de klant degene die dus bepaalt wat wel en niet wenselijk is. Terwijl de ondernemer meestal denkt te weten wat de klant wil. Na onderzoek kan de uitkomst heel verrassend uitpakken.

Dus stop met het onderschatten van de bereikbaarheid én wees bereikbaar op die momenten die het beste passen bij de klanten!