Telemarketing in Top 5 meest effectieve communicatiekanalen goede doelen

Categorie Blog
3 januari 2017, Reacties 0

ABCOUDE / ROOSENDAAL – Telemarketing behoort tot de top 5 van meest effectieve communicatiekanalen om de achterban van goede doelen te bereiken en fondsen te werven. Opvallend is dat 34% van die organisaties telemarketing helemaal niet toepast in de communicatiestrategie.

Dat blijkt uit een recent onderzoek van Mindwize en Let’sgroo in samenwerking met het vakblad Fondsenwerving. In het deze week gepubliceerde onderzoek “Trends in fondsenwerving op de particuliere markt” zijn inzichten en verwachtingen van bestuursleden, directieleden, fondsenwervers en communicatiespecialisten van goededoelenorganisaties in kaart gebracht.

Nalatenschappen
Zo blijkt dat 86% van de goede doelen nalatenschappen zien als een belangrijke bron van toekomstige inkomsten en wil graag opgenomen worden in het testament van donateurs.

Multi-channel
“En goede strategie is voor succesvolle fondsenwerving onmisbaar. In het onderzoek hebben we gevraagd welke strategie leidt tot optimale resultaten. Respondenten zien bijna unaniem grote kansen in een multi-channelstartegie voor hun organisatie: naast de langer bestaande werfkanalen als direct mail en telemarketing ziet men (aanvullende) kansen in het gebruik van de digitale kanalen. De uitdaging is om traditionele en nieuwe kanalen slim en complementair in te zetten.”, aldus de onderzoekers in  het vakblad.

Tevens stelt men dat, “ook webcare wordt veel genoemd als uitdaging: men wil sneller en beter reageren op e-mail, reacties op blogpostsen social media. Ook is er de wens dat onlineklantcontact beter wordt vastgelegd, zodat er een completer klantbeeld ontstaat”.

Ervaring en kennis delen
“Contact Center NL (CCNL) heeft inmiddels ruime ervaring opgebouwd met het telefonisch benaderen van donateurs voor onder meer het werven van nalatenschappen. Maar ook de verzorging van inbound webcare is een activiteit van het speciale webcare team. We zien inderdaad dat onze klanten meer persoonlijk willen communiceren met de gever, zodat er een kwalitatiever relatie ontstaat en donateurs loyaler blijven”, vertelt Ben Brans van CCNL. “We zijn graag bereid om onze kennis en ervaring op dit gebied te delen met doelen die op zoek zijn naar een optimale communicatiemix die meer rendement biedt”. Ben Brans is een ervaren marketeer en eigenaar van CCNL. Hij is te bereiken via (0165) 796 500.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *