Teleteam

Teleteam: hét facilitair callcenter

Teleteam leverde tot 2014 facilitaire diensten als telefonie, e-mail en fulfillment. Teleteam consulteerde en detacheerde vanuit eigen vestiging voor actief opererende ondernemingen en instellingen die met een doordachte strategie de Nederlandse en Belgische zakelijke en consumentenmarkt bewerken. Gedreven professionals zorgden voor groei van naamsbekendheid, servicelevels, kennis, capaciteit, omzet en slagkracht van hun opdrachtgevers vanuit de vestiging in Roosendaal.

De historie van Teleteam?

Teleteam vormde tot 2014 de spil tussen opdrachtgevers, consumenten en bedrijven. Zowel inkomend (inbound) en uitgaand (outbound) telefoonverkeer waren de core business. Zaken die nu regulier zijn, zoals ebound, sms, consultancy en outsourcing werden in die tijd nog volop ontwikkeld. Elke Teleteam agent werd sterk service- en salesdriven opgeleid, zodat vrijwel alle opdrachtgevers profitorganisaties waren. Tot de opdrachtgevers behoorden ook enkele non-profitorganisaties en overheidsinstanties. Het hoogwaardige klantenservicesysteem werd in eigen huis ontwikkeld. Dat zorgde voor een ongekend hoge actie-respons.

Directe verkoop van advertenties, abonnementen, enquêtes, het maken van afspraken of het genereren van leads is een greep uit de werkzaamheden die Teleteam uit Roosendaal tot de sluiting verzorgde. De werkzaamheden van Teleteam zijn overgenomen door Contact Center NL, een nieuw bedrijf met een eigentijdse visie op klantcontact; service en sales en met de ervaring van vele oud medewerkers van Teleteam.